گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز

گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز

گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز

گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز

تمدید زمان مسابقه طراحی سؤال

قابل توجه همکاران گروه مدیریت خانواده و کودکیاری استان البرز:

زمان مسابقه طراحی سؤال(یک استاندارد با توجه به بارم بندی کشوری ) تا تاریخ 91/11/10 تمدید شد .

معرفی رشته مدیریت و برنامه ریزی خانواده

رشته مهارتی : مدیریت و برنامه ریزی خانواده
زمینه : خدمات
گروه : هنر
زیر گروه : کارهای هنری در خانه

معرفی رشته مدیریت  و برنامه ریزی خانواده :

برای داشتن خانواده سالم وتوسعه اجتماعی واقتصادی کشور بدست آوردن مهارت های لازم، مدیریت وبرنامه ریزی خانواده نقش بسزائی خواهد داشت.  مهارتی مدیریت وبرنامه ریزی خانواده در شاخه کار دانش با افزایش توانمندی دختران در خصوص برنامه ریزی امور خانواده  ، خود اشتغالی و تاسیس کارگاه های خانگی ،افزایش خود اتکائی واعتماد به نفس و ارتقای سطح سلامت خانواده، از اهمیت خاصی برخورد دار است.

رشته مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده دارای برنامه درسی است که برای تربیت نیروی انسانی شایسته به عنوان مدیر خانواده و یا مادران آینده جامعه برنامه ‌ریزی و سازماندهی شده است. ایجاد مهارتهای پذیرش مسئولیت و اعمال اصول مدیریت در تصمیم‌گیریها و احساس مسئولیتها و مشارکت در حل مشکلات خانوادگی خویش و کمک به سایر خانواده‌ها و مشاوره با آنان به نحو شایسته می‌تواند از اهداف این رشته باشد.

ادامه مطلب ...

معرفی رشته کودکیاری


هدف از اجرای آموزش رشته ی کودکیاری ، پرورش و تربیت افرادی است که طی دوره دو ساله ضمن فراگیری دروس (عمومی ، پایه ، اصلی و تخصصی) بصورت تئوری و عملی ، با اصول و مبانی آموزش و پرورش کودکان در سنین پیش از دبستان آشنا شده و بتوانند با استفاده از محتوای دروس این رشته در یکی از گرایشهای دوره ی کاردانی عملی – کاربردی (مربی بهداشت و مربی کودک) ادامه تحصیل دهند و یا پس از طی دوره های کوتاه مدت در زمینه ی مربوطه اشتغال ورزند.

دروس تخصصی  :

 دروس تخصصی رشته کودکیاری شامل : مشاهده ی کودک ،پرورش خلاقیت در کودکان ، فعالیت های آموزشی پیش از دبستان ، بهداشت مادر و کودک ، فنون مراقبت از کودک ، زیست شناسی ، ایمنی و کمکهای اولیه ،  تولید و کاربرد مواد آموزشی که بصورت  تئوری –عملی ارائه می شوند.

واحد عملی درس بهداشت مادر و کودک در مراکز بهداشتی – درمانی و درس مشاهده کودک در مراکز پیش دبستانی خارج از محیط هنرستان انجام می گیرد.

 تغذیه و بهداشت مواد غذایی ، بهداشت فردی و عمومی ، بهداشت روانی و بیماریهای شایع کودکان از دیگر دروس اختصاصی هستند که فقط بصورت تئوری ارائه می شوند.

ادامه مطلب ...

مسابقه آنلاین کتاب خوانی دبیرخانه کشوری

با سلام واحترام

به استحضار می رساند دبیر خانه راهبری کشوری مدیریت خانواده در راستای اجرای برنامه ی عملیاتی خود وبه منظور دانش افزایی هنر آموزان اقدام به بر گزاری آزمون آنلاین از کتاب (اسرار خانه داری نویسنده مهدی فتحی)نموده است .

زمان بر گزاری آزمون : 6 /91/12ساعت 19-17

 *محتوای آزمون:اینترنتی وآنلاین  به آدرس سایت خانه ریاضیات چهارمحال وبختیاری

*افراد مشمول هنر آموزان رشته مدیریت خانواده،  فنیحرفه ای وکار دانش

*صدور گواهی شرکت در آزمون

*از افرادی که نمره بالا  کسب نمایند به نحومقتضی تقدیر و تشکر بعمل  خواهد آمد.

منبع آزمون در وبلاگ دبیر خانه راهبری کشوری مدیریت خانواده استان چهارمحال بختیاری قابل دسترسی می باشد.     آدرس وبلاگ :   http://www.chbmodiriat91.blogfa.com

بیماری ام اس


بیماری ام اس

بیماری ام اس یا اسکلروز چندگانه ، بیماری خود ایمنی مزمن و یک اختلال مادام‌العمر در سیستم ایمنی خودکار بدن است است که در اثر تخریب غشای میلین رشته های عصبی ایجاد می شود و سیستم ایمنی بدن سلول های خودی را بیگانه تلقی کرده و آنها را از بین می برد و غشای رشته های عصبی که وظیفه انتقال پیام های عصبی را بر عهده دارند،مورد حمله سیستم ایمنی بدن قرار گرفته و در نتیجه فرد از نظر((حسی-حرکتی)) دچار اختلال می شودومی‌تواند منجر به فلج شدید شود.

علایم اولیه این بیماری:  سرگیجه و عدم تعادل، خستگی، ضعف دست و پا، التهاب اعصاب چشمی، بی حسی یا سوزش موضعی، درد شدید در ناحیه صورت، نقص در بینایی شامل تار شدن و یا دو بینی است.

ادامه مطلب ...