گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز

گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز

گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز

گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز

مزایا و معایب ظروف یکبار مصرف


زمانی که برای اولین بار ظروف یکبار مصرف وارد بازارها شدند، همه نفس راحتی کشیدند و به خود وعده زندگی سالم‌تر و البته راحت‌تری دادند. در حال حاضر سا‌ل‌هاست که این ظروف حتی در نذری‌ها و سفره‌های ما جای خود را باز کرده‌اند و از زمانی که نذری در سینی‌ها و ظروف فلزی در بین مردم پخش می‌شد زمان زیادی گذشته ‌است. کسانی که حداقل یک وعده غذای خود را در ادارات و سازمان‌ها می‌خورند از جمله کسانی هستند که هر روز در معرض خطرات این ظروف قرار دارند، اما به راستی این صرفه‌جویی‌ها در زمان و البته هزینه به چه بهایی انجام می‌شود؟    سلامتی مصرف کنندگان؟

پلاستیک‌ها، پلیمرهایی هستند که از سنتز مواد اولیه‌ای به نام مونومر تهیه می‌شوند. مونومرها موادی سمی و برای سلامت انسان مضر هستند؛ در حالی که پلیمرها خنثی هستند و مشکلی ندارند. اما اشکال کار اینجاست که معمولاً در فرایند تهیه پلیمرها مقداری مونومر باقی می‌ماند. اگر این فرآیند اصولی و مطابق استانداردهای لازم صورت گرفته باشد، مشکلی برای سلامت افراد به وجود نمی‌آورد. برای همین در استفاده از پلاستیک‌ها به عنوان ظروف غذا باید بسیار محتاط بود و در ضمن به هرنوع پلاستِیکی نباید مجوز بسته بندی مواد غذایی داده شود.

ادامه مطلب ...

10اشتباه رایج در‌ تربیت کودکان‌


آیا کودک شما به حرفتان گوش نمی‌دهد؟ آیا فرزندتان از قوانین و حد و مرزی که تعیین کرده‌اید، سرپیچی می‌کند. شما برای تغییر دادن این وضعیت چه خواهید کرد؟ به‌کارگیری عکس‌العمل‌های بی‌تاثیر در میان والدین بسیار شایع است. این عکس‌العمل‌ها گاهی برعکس‌ عمل می‌کنند و حتی باعث تحریک کودک در شروع مبارزه برای جلب توجه بیشتر خواهند شد.

اغلب والدین می‌دانند روش‌ های کاربردی آنان چندان تاثیری ندارد ولی این آگاهی، آنان را از به‌کارگیری روش‌‌هایشان بازنمی‌دارد.

بی‌تاثیر بودن روش‌های به کار گرفته شده در شناخت اولین قدم در راه بهبود، بسیار حائز اهمیت است.

ادامه مطلب ...

اطلاعیه

بسمه تعالی

با سلام و خسته نباشید :

گروه آموزشی رشته ی مدیریت خانواده و کودکیاری استان البرزبدینوسیله به اطلاع

می رساند که :

1- آزمون های مهارتی خرداد ماه به صورت داخلی برگزار می گردد.

2- کارگاه آموزشی تحت عنوان آموزش طرح درس و طراحی سؤالات امتحانی به دوره ضمن خدمت تبدیل شده است و گواهی دوره ی مذکور آماده است.

3- کارگاه آموزشی تحت عنوان بررسی ، تحلیل و روش تدریس مدیریت خانواده و هزینه ها در تاریخ های 92/2/19 و 92/2/26 از ساعت 8 صبح الی 14 در پژوهشسرای معلم واقع در خیابان شهید بهشتی ابتدای خیابان فروغی برگزار

می گردد. 

( مراتب طی بخشنامه ای به گروه های آموزشی نواحی و مناطق ابلاغ شده است . )