X
تبلیغات
رایتل

گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز
گروه آموزشی مدیریت خانواده استان البرز 



می دانیم فکرها، احساس‌ها و کلام ما انرژی هستند و انرژی هرگز از بین نمی‌رود بلکه فقط تبدیل می‌شود و به شکلی دیگر در محیط پیرامون ما باقی می‌ماند.

حال ببینیم اگر قرار باشد ما مدتی تحت‌تأثیر انرژی‌های منفی دیگران قرار بگیریم، چه بر سرمان می‌آید و یا انرژی‌هائی که ما از طریق فکرها، احساس‌ها و کلام، ساطع می‌کنیم چه بلائی بر سر خود ما و یا محیط پیرامون ما می‌آورند.

باید بدانیم که انباشتن این انرژی‌های منفی و نگاه داشتن آنها، آن هم طولانی‌مدت، باعث بیماری، گرفتاری و درد و رنج در ما و در محیط پیرامون ما می‌گردد و باز می‌دانیم که طبق قانون جذب و تابش که همانند قانون جاذبه‌ زمین قدرتمند است؛ ما هر آنچه را که از خود ساطع کنیم، همان را به زندگی خود جذب می‌کنیم.

  نخستین گام در فرا گرفتن فرایند تخلیه انرژی منفی، رسیدن به آرامش بیشتر و مراقبه و برقراری تعادل است. درست همانطور که شما توانایی جذب انرژی توسط نوک انگشتانتان را در مراقبه دارید، قدرت بیرون فرستادن آن را هم دارید.

دومین گام برای بیرون فرستادن انرژی منفی، فرستادن انرژی منفی به جایی است که صدمه‌ای به آن نمی‌زند. انرژی منفی توسط طبیعت جذب می‌شود و صدمه‌ای به آن نمی‌زند. به همین دلیل است هنگامی که گرفتار استرس یا اضطراب هستید، با رفتن به گردش در جنگل یا طبیعت خودبه‌خود به آرامش بیشتری دست پیدا می‌کنید. همچنین با توجه به همین موضوع بعضی افراد از رفتن کنار دریا یا درازکشیدن در آفتاب، لذت می‌برند. عوامل طبیعی با جذب انرژی منفی، انرژی مثبت منتشر می‌کنند.

گیاهان، گل‌ها و درختان معمولا بهترین هدف برای تخلیه انرژی هستند. برای اغلب افراد گل‌ها بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند به بهبود حال آنها کمک کنند.

اکنون می‌توانیم درک کنیم که چرا افراد از دریافت گل به عنوان هدیه خوشحال می‌شوند یا چرا وقتی می‌خواهیم به کسی ابراز علاقه کنیم به او گل هدیه می‌دهیم. وقتی شخصی گلی را به عنوان هدیه دریافت می‌کند، آن گل به او کمک می‌کند تا احساسات منفی خود را رها کند و به حس بهتری دست یابد.

محل دیگر برای تخلیه انرژی منفی ظرف پر آب، وان حمام، استخر، حوض یا دریاچه است.

هرچه حجم آب بیشتر باشد قدرت تخلیه انرژی هم بیشتر است. آب، انرژی منفی را جذب می‌کند؛ برای حفظ جریان انرژی و استفاده از مراقبه و مدیتیشن منظم، مهم است روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

آتش عنصر نیرومند دیگری از طبیعت است که ما می‌توانیم برای تخلیه انرژی منفی خود از آن استفاده کنیم. به اوقات خوشی فکر کنید که می‌توانید دور یک آتش جمع شوید و داستان‌های مختلف تعریف کنید.

آتش قادر است انرژی منفی را از ما دریافت کند؛ بنابراین برای دورشدن از انرژی منفی می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

اگر شما زندگی پرمشغله ای دارید، با این 11 راه می توانید زندگی پر از نشاط، انرژی و شور و شوق داشته باشید.

 -1 تنفس عمیق داشته باشید .

اگر احساس تنبلی و کسالت می کنید، از کار خود دست بکشید و یک نفس عمیق بکشید.

چشمان خود را ببندید و به آرامی هوا را از طریق بینی داخل بدن و از راه دهان از بدن خارج کنید.

با تنفس عمیق، میزان اکسیژن خون زیاد می شود، فشار خون و تپش قلب کم می گردد، عضلات آرام می شوند و گرفتگی های عضلانی از بین می روند.

با هر تنفس، شما اکسیژن و انرژی به سلول های بدن خود می دهید.

 -2 حرکت کنید .

برای بهتر کار کردن به جای نوشیدن چای و یا قهوه، 60 تا 90 ثانیه به خودتان استراحت دهید.

بایستید و دستان خود را بالای سرتان بکشید، تنفس عمیق انجام دهید، دستان خود را در بالای سرتان به راست و چپ ببرید و یا راه بروید و یا از پله بالا و پایین بروید.

3- میان وعده پرانرژی مصرف کنید.

اگر در اواسط روز و یا عصر احساس می کنید که انرژی شما تخلیه شده است، به علت کاهش میزان قند خون می باشد. میان وعده در این رابطه کمک کننده می باشد.

انرژی بخش ترین میان وعده عبارت است از: مخلوط کربوهیدرات ها و پروتئین که سوخت و ساز بدنتان را فعال می کند.

100 تا 200 کالری در میان وعده خوب است، به طور مثال یک عدد میوه به همراه یک مشت آجیل.

 -4 آب بنوشید .

آیا می دانید نوشیدن آب یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش ها برای مقابله با خستگی می باشد؟

اگر دچار کمبود آب به صورت خفیف شدید، رساندن اکسیژن به اندام ها آرام تر صورت می گیرد و باعث از بین رفتن انرژی می گردد.

بسیاری از مردم از بی مزه بودن آب خوششان نمی آید، پس آب نمی نوشند. شما می توانید مقدار کمی آبمیوه یا کمی آب لیمو ترش به آب خود اضافه کنید تا راحت تر بنوشید.

5- به بیرون نگاه کنید .

استرس و خلق و خو و محیط زندگی اثر بزرگی بر میزان انرژی شما دارند.

در تمام طول روز نشستن در محل کار باعث خستگی می شود، بهتر است چند دقیقه ای را به بیرون از محل کارتان نگاه کنید.

تماشای مردم، پرندگان، درختان، آسمان، ابرها و غیره باعث می شود مغز ماده شیمیایی را آزاد کند که آن ماده که باعث بهبود خلق و خو و تقویت سیستم ایمنی می گردد و احساس خوبی به شما دست می دهد.

پس 5 دقیقه به بیرون نگاه کنید و اثر آن را در کار خود ببینید.

6- راه بروید .

پیاده روی باعث کاهش گرفتگی ها و استرس ها و آرام کردن اعصاب می شود.

قبل از خوردن صبحانه و یا در ساعت ناهار، کمی پیاده روی کنید.

به پارک نزدیک محل تان و یا منطقه آرامی بروید و به آرامی پیاده روی کنید.

با پیاده وری، شادابی و آرامش و طراوت را به خود هدیه می دهید.

7- به موهایتان برس بزنید .

برس زدن به موها باعث تسکین گرفتگی ها می شود و آرامش اعصاب را بوجود می آورد.

برس زدن موها باعث تحریک پوست سر شده و کمک به هوشیاری کرده و انرژی بخش می باشد.

 -8 کربوهیدرات مصرف کنید .

کربوهیدارت یکی از مهم ترین منابع سوخت بدن می باشد.

کربوهیدارت های پیچیده مانند نان های سبوس‌دار، برنج قهوه ای، غلات فیبردار، لوبیا، میوه و سبزیجات، مواد مغذی بدن را تامین می کنند، انرژی را فراهم می کنند و کمک به ثبات میزان قند خون می کنند.

 9- بخندید.

خندیدن باعث ارتقای روحیه و کاهش تنش می شود، سرعت گردش خون را بالا می برد، گرفتگی عضلات را از بین می برد، راحت تر نفس می کشید، اکسیژن زیادی به مغز می رساند و شادابی را به ارمغان می آورد.

پس یک فیلم طنز تماشا کنید، وقایع خنده دار (بدون مسخره کردن دیگران) را تعریف کنید و بخندید.

 -10 خوب بخوابید.

اگر با تمام این کارها، میزان انرژی شما هنوز کم است، کیفیت خواب خود را بررسی کنید.

تشکی که برآمده و یا فرورفته است و یا بالشی که ناراحت‌کننده است، کیفیت خواب را پایین می آورند و در روز بعد خسته هستید.

 -11 درست بنشینید.

اگر برای مدت طولانی نشسته اید، شکمتان را تو دهید. این کار باعث می شود درست بنشینید و عضلات شکمتان نیز کار می کند.

صاف و درست نشستن باعث باز شدن قفسه سینه می گردد و جریان اکسیژن به عضلات و مغز را افزایش می دهد و انرژی را به بدن می رساند.

تحقیقات نشان داده که نشستن صحیح می تواند اعتماد به نفس را نیز بالا ببرد.

 

 

[ دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1393 ] [ 11:58 ق.ظ ] [ هادیلو ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By themzha :.

آمار سایت
تعداد بازدید ها: 76231